​072-3945384

יצירת קשר
...טוען...

רומן גולוב - הגמשת שוק העבודה

הגמשת שוק העבודה לזכיינות למכירה: הגורמים לכך:
א. דרישה להמרת מעורבות המדינה בחופש הבחירה .הדרישה היא שתנאי העבודה יקבעו במו"מ חופשי בין הצדדים, מבלי שהמדינה תתערב בהם, ומבלי הסדרה מדינתית גם לא ע"י חקיקת מגן. למגמה זו תמיכה במדינות המערביות. הכללים המדינתיים הופכים את השוק לנוקשה ומוגבל, ולכן דרישת הדה-רגולציה היא דרישה המגמישה את השוק. 
ב. דרישה להמיר את הקולקטיביזם (הסדרים קיבוציים) והשוויוניות באינדיבידואליזם שתוצאתה מעבר מהסכמים קיבוציים לחוזים אישיים. אם בעבר נהגו לחשוב             ש כ-80-90% מהעובדים הועסקו בצורה של חוזי עבודה שתנאיהם נקבעו על ידי חוזים קיבוציים, כיום מדובר בכ-45% וגם מספר זה מצוי בירידה.


ביטויי ההגמשה לחשמל חכם: 
א. הגמשת מעמד מבצע העבודה- התפיסה הייתה שאם אדם מתקשר לביצוע עבודה ביחסי עובד מעביד, חלים עליו חוקי העבודה ועלות ההתקשרות היא גבוהה. כך, אם מתקשרים ביחסי קבלנות או משתתף חופשי, מוזילים את עלות ההתקשרות שכן לא כפופים עוד לחוקי העבודה, ניתן להפסיק את הקשר מתי שרוצים ללא עלויות גבוהות. 
ב. הגמשת תבניות העסקה-במובן שבעבר כל התקשרות לביצוע עבודה הייתה אוטומטית למשרה מלאה, קבועה ומתמשכת. כיום יש מעבר להעסקה במשרות ארעיות חלקיות וזמניות. כך נוצר פיצול של שוק העבודה, לשוק ראשוני בו עובדים מלא ועד לגיל הפרישה, ולשוק שניוני בו מועסקים באופן חלקי וארעי. כיום שיעור גדול מהעובדים בישראל מועסק בשוק השניוני, ואין לו בטחון תעסוקתי. החיסרון הגדול בכך הוא שחוקי העבודה גובשו כאשר העובדים היו עובדי שוק העבודה הראשוני, ואינם מגנים על אנשי שוק העבודה השניוני שכן אינם מותאמים לו. 
ג. הגמשת הארגון התעסוקתי- מבנה הארגון השתנה.אם בעבר המפעל היה גדול, רב פועלים והיררכי, כיום חל תהליך של צמצום מספר העובדים במפעל, צמצום היררכיה וכו'. העובדים הם יותר עמיתים לעבודה מאשר כפופים זה לזה. את יתר העבודה מבצעים במפעלים ע"י מיקור חוץ (דרך קבלני כוח אדם או דרך קבלני שירות), וכך מצמצמים את מצבת כוח האדם. כך, המעביד הופך להיות מפקח על עבודה שנעשית על ידי אחרים, בקר איכות, לא מורה איך מה ואיפה לעשות.

כתבות

  • מכירת עסקים הוא נושא נפוץ מאוד בשנים האחרונות וניתן לראות כיצד בעלי עסקים רבים אשר הרימו את העסק שלהם מאפס וטיפחו אותו מחליטים למכור אותו למרות שהוא מצליח. יחד עם זאת, בתחום מכירת עסקים יש פרטים רבים שיש לשים לב אליהם ואדם אשר קונה עסק בלי לבדוק היטב את כל הנתונים הללו עלול למצוא את עצמו בהפסד או שמאוחר מידי יגלה כי עשה טעות. לכן, אנו בפורטל הזכיינות של ישראל מציעים עזרה לאלו המעוניינים לקנות עסק קיים ומעניקים ליווי צמוד עד להצלחה הגדולה.
  • בניית מותג היא עבודה לא קלה כלל וכלל ולרוב כי כוללת בתוכה עבודה רבה, פרטים קטנים וחשובים והוצאה כספית גדולה במיוחד. בניית מותג זהו תהליך אשר מתמשך שנים רבות, תהליך אשר לא תמיד מצליח אך כשהוא מצליח הוא יכול להביא לבעל המותג הצלחה רבה מאוד. יחד עם זאת, העבודה הקשה הכרוכה בבנייה של מותג וההוצאות הכספיות הגדולות הכרוכות בכך מביאים אנשים רבים למצב בו הם מעדיפים לרכוש זכיינות של מותג קיים וכך ליהנות מהצלחה של מותג מבלי לבנות אותו באופן עצמי.
  • אין ספק כי בשנים האחרונות המושג זכיינות תפס משמעות אחרת לחלוטין מבעבר וכיום מדובר במושג אשר מעניק לאנשים רבים אפשרות להצלחה בעולם העסקים בצורה הטובה ביותר
  • אין ספק כי המשימה של חיפוש שותף עסקי הינה משימה לא קלה כלל ולעיתים רבות ניתן לראות אנשי עסקים רבים העמלים שעות על גבי שעות ועושים ימים כלילות עד שהם מוצאים את השותף העסקי הטוב ביותר עבורם.
  • דקלה טל גורדון - מעצבת המשרדים והעסקים המובילה בישראל.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014